Zatrudnienie w firmie zajmującej się windami – co warto wiedzieć

windy praca

Na rynku znajduje się wiele firm ale jak wybrać odpowiednią by być zadowolonym z swojej pracy. W artykule poruszymy temat pracy w firmie produkującej, serwisującej oraz instalującej windy i dźwigi zarówno towarowe jak i osobowe.

Na jakie stanowiska możesz aplikować?

W firmach zajmujących się windami możemy znaleźć dział projektowy. Zajmuje się on wykonywaniem projektów zarówno elementów wind jak i projektów w budynkach gdzie mają być instalowane windy. Jedna i druga praca jest związana z obsługa programów graficznych przy komputerze. Nie jest to praca fizyczna. W pierwszym przypadku wymagane są programy 3D natomiast do projektowania niezbędna jest znajomość AutoCAD.

Innym stanowiskiem jest pracownik serwisowy. Pracujesz wtedy w dziale serwisowym, który usuwa awarie oraz serwisuje windy przemysłowe i osobowe w przeglądach czasowych. Do wykonywania tych czynności konieczne jest przeszkolenie. Często konieczne jest również dostępność w tygodniu w godzinach późnych, ponieważ nie wszystkie prace można wykona np.. w czasie pracy biur. Popularne są również dyżury 24 i wyjazdy serwisowe. Jednak taki nienormowany czas pracy łączy się z lepszymi zarobkami. Na taki stanowisku koniecznie trzeba posiadać umiejętności manualne oraz uprawnienia, które możesz wykonać w czasie pracy, tuż po jej podjęciu.

Innym stanowiskiem jest instalator wind osobowych towarowych domowych czy innych typów. Na to stanowisko wymagane są zdolności manualne. Pracodawcy często wymagają również doświadczenia na podobnym stanowisku. Jest to praca wymagająca fizycznie oraz konieczności korzystanie z narzędzi. Zarobki na tym stanowisku są podobne jak w przypadku serwisanta dźwigów.

Co warto wiedzieć na rozmowie?

Na każdą rozmowę o prace warto się przygotować. W pierwszej kolejności warto poznać podstawowe informacje o firmie. Ile tal istnieje na rynku, ile ma działów i jakich, czym dokładnie się zajmuje, co ją wyróżnia. Następnie należy przejść. Do nauki kwalifikacji, których wymaga pracodawca. Może się okazać, że wystarczy nam jedynie odświeżyć informację. Warto również wydrukować swoje CV oraz przedstawić uprawnienia, dyplomy o których napisaliśmy w CV.

Firmy zajmujące się windami towarowymi i osobowymi w zależności od wielkości poszukują również innych specjalistów. Przykładowo możesz również pracować jako osoba od marketingu , sekretarka czy handlowiec. W przypadku osoby sprzedającej windy i pozyskiwaniu nowych klientów do serwisowania dźwigów powinna być odpowiednio przeszkolona pod katem parametrów technicznych czy wiedzieć , jaką windę może zaproponować w danym zakresie cenowy. Większość umiejętności przyjedzie wraz z czasem pracy.

Jakie zarobki można otrzymać?

Ważnym punktem jest poruszenie kwestii zarobków. Powinniśmy wiedzieć jaka forma zatrudnienia nam najbardziej dopowiada. W zależności od formy zatrudniania, koszty jakie ponosimy są zróżnicowane. Przed rozmowa warto z korzystać z kalkulatora obliczającego zarobki, wyliczyć kwoty brutto i netto jakie nas interesują i następnie je zapisać. W ten sposób unikniemy niemiłych niespodzianek. Warto podjąć również próby negocjacji z przyszłym pracodawcą i zacząć od wyższej kwoty.

Mamy nadzieje, że porady przedstawione w artykule ułatwią Ci pierwszą rozmowę ubiegając się o prace w firmie zajmującą się windami zarówno towarowymi jak i osobowymi. Ważne jest by być pewnym siebie oraz zrobić dobre wrażenie.

Zatrudnienie w firmie zajmującej się windami – co warto wiedzieć
Przewiń do góry